Wednesday, January 13, 2010

Hello World & Salam Semua

5
Alhamdulillah,

Allah izin dapat juga saya membina blog ini. Semenjak awal tahun 2010, saya berazam untuk memiliki laman blog sendiri. Beberapa rakan dihubungi dan bertanyakan pengalaman membina blog. Kebanyakkannya masih kurang berpengalaman.

Dapat berbual sebentar dengan Ketua Jabatan Teknologi Pendidikan, Sdr. Kamaludin Ahmad, seorang yang sangat berpengalaman mengenai dunia alam maya ini, dan beliau menjemput ke pejabatnya untuk bantuan selanjutnya. Malangnya dalam kesibukan tugas beliau, kami sukar untuk menyambung bantuan yang ingin dihulurkan.

Anak saudara, Hafiz Jais dihubungi, alhamdulillah dapat beberapa tips, tetapi beliaupun tiada blog sendiri dan kurang berkesempatan buat masa ini untuk blogging. Masih tercari-cari...... menunggu masa yang 'ditetapkan' oleh Allah akan kelahiran blog sendiri.

Emel anakanda di Jordan, Hilal Asyraf, blogger berpengalaman dan sangat aktif dan ramai pengunjungnya (di blognyalah bermula keinginan untuk mempunyai laman blog seperti dia punya), menyatakan hasrat dan meminta tips.

Eureka ! Alhamdulillah. Tips yang simple dari beliau meringankan saya terus ke blogger.com seperti yang diarahkan..... dan...... di sini kita bersama Didik Diri.

Semuga ini permulaan perjalanan yang diberkati Allah. Terima kasih tak terhingga kepada semua yang menyumbang terhasilnya laman blog ini. Ini sangat bermakna untuk diri ini.

Wassalam.

5 comments:

  1. kami menunggu post seterusnya dari ayahanda

    ReplyDelete
  2. selamat mneruskan misi=).. smga m'capai mtlamat yg diingini dan dprmudhkn urusn...

    ReplyDelete
  3. semoga didik diri mampu mendidik saya :)

    ReplyDelete
  4. Salam...moga dipermudahkan urusannya..biiznillah. teruskan perjuangan..chaiyok!

    ReplyDelete